ÁSZF

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

Jelen dokumentum letölthető PDF formátumban:

Általános Szerződési Feltételek IThinks Tech Kft. – infoshop Letöltés

 

Üdvözöljük honlapunkon! Köszönjük, hogy látogatásával, vásárlásával megtisztel bennünket!

Kérjük, hogy megrendelés véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelés véglegesítésével elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!

Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdései merülnek fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel munkatársainkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!

Jelen ÁSZF hatálya a webáruház üzemeltetőjének (továbbiakban Szolgáltató) weblapján és aloldalaira történő jogviszonyokra terjed ki.
Ez a dokumentum elérhető és letölthető a következő weboldalról: https://ithinksshop.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek/

A Webáruház címe:
https://ithinksshop.hu

Szolgáltató adatai:
Szolgáltató neve: IThinks Tech Informatikai és Épületenergetikai Korlátolt Felelősségű Társaság
Szolgáltató székhelye (és egyben levelezési címe, panaszügyintézés helye): 8500 Pápa, Tisza Kálmán utca 2/A. (volt Szabó Ervin utca)
Szolgáltató cégjegyzékszáma: 19-09-521025
Szolgáltató nyilvántartását vezető cégbíróság: Veszprémi Törvényszék Cégbírósága
Szolgáltató statisztikai számjele: 27335147-6209-113-19
Szolgáltató adószáma: 27335147-2-19
Szolgáltató bankszámlaszáma : 10404845-50526968-76811006

Ügyfélszolgálat/Áruház adatai:
Cím: 8500 Pápa, Tisza Kálmán utca 2/A.
Telefon: +36302376008 (normál díjszabású)
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: info@ithinks.hu

A tárhely-szolgáltató neve: TM Infotech Kft.
adószáma: 32053461-2-08
címe: 9325 Sopronnémeti, Hunyadi utca 3/A
e-mail címe: info@tm-it.hu

Az általános szerződési feltételek elfogadása

Ha a Felhasználó belép a Szolgáltató által üzemeltetett webshop weboldalra, vagy annak tartalmát bármilyen módon olvassa – akkor is, ha nem regisztrált Felhasználója a webshopnak, a webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, akkor köteles elfogadni jelen ÁSZF, és a weboldalon közzétett Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztató feltételeit, (amit az adott űrlapon található jelölő négyzet kiválasztásával tehet meg) megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul, a vásárlás/regisztráció során köteles a saját, valós adatait megadni.
A vásárlás/regisztráció során megadott valótlan, vagy más személyhez köthető adatok esetén a létrejövő elektronikus szerződés semmis. Szolgáltató kizárja felelősségét, amennyiben Felhasználó más nevében, más személy adataival veszi igénybe szolgáltatásait. A Szolgáltatót a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatok miatt keletkező szállítási késedelmekért, problémákért, hibákért, károkért semminemű felelősség nem terheli.

A Szolgáltatót nem terheli felelősség az abból adódó károkért, ha Felhasználó a jelszavát elfelejti, vagy az illetéktelenek számára bármely nem a Szolgáltatónak felróható okból hozzáférhetővé válik.

Az ÁSZF feltételeinek elfogadása esetén a jelen ÁSZF szerinti szerződés jön létre a Szolgáltató és a webáruház Felhasználója között.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.

Ha a Felhasználó az ÁSZF feltételeit nem fogadja el, akkor nem jogosult a webshop tartalmának a megtekintésére.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre

Cégünk olyan számítástechnikai eszközökkel foglalkozik, amelyek korábban kiállítási, bemutatási darabként szolgáltak (promóciós darabok), nagyobb beruházások előtt potenciális vevőnek küldött tesztgépek, vagy javított darabok voltak. A piaci árhoz képest csökkentett áron kerülnek eladásra, általában teljesen újszerű állapotban, pár napos működési idővel. Életkoruk döntő többségben 1-3 év között van. A termékek eredeti, gyári csomagolásuk nem minden esetben kerül értékesítésre, használt termékeknek minősülnek. Apró karcolások, kopásuk előfordulhatnak rajtuk, esztétikailag vagy bármely okból hibás termékeket „B-kategóriás” megnevezéssel látjuk el.

Továbbá forgalmazunk cégektől leselejtezett termékeket is, amelyek a fentieken túl jobban elhasználódottak, a termék leírásában ezt külön feltüntetjük.

A megjelenített termékek kizárólag online, telefonon, emailben rendelhetők meg. A feltüntetett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, forintban értendők, nem tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Csomagolási költség nem kerül felszámításra.
Az árak tájékoztató jellegűek. Nem zárható ki annak a lehetősége, hogy üzletpolitikai okból Szolgáltató az árakat módosítsa. Az árak módosítása nem terjed ki a már megkötött szerződésekre.

A termék lényeges tulajdonságait a felhasználók megtekinthetik az egyes termékek bemutató oldalain.

A termékek adatlapján megjelenített képek a lehető legnagyobb mértékben megfelelnek a valóságnak. Amennyiben mégis eltérés tapasztalható a kép és a termék tényleges kinézete között, úgy a Vállalkozás a vonatkozó jogszabályi keretek között szavatossági felelősséggel tartozik.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. rendszerhiba miatt megjelenő “0” Ft-os vagy “1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
Hibás ár esetén esetben feltűnő értékaránytalanság áll fenn a termék valódi és feltüntetett ára között, amit egy átlagfogyasztónak azonnal észlelnie szükséges. A Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) alapján a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Amennyiben a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, azaz nincs meg a felek akaratát kölcsönösen és egybehangzóan kifejező nyilatkozat, abban az esetben nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyekből jogok és kötelezettségek fakadnának. Ennek alapján a hibás/téves áron visszaigazolt megrendelés semmis szerződésnek tekintendő.

Rendelés menete

A megrendelés lépései:
1. A regisztráció menete
2. A kosár használata
3. A megrendelés összeállítása
4. Szállítási mód kiválasztása
5. Az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
6. A megrendelés elküldése
7. A megrendelés visszaigazolása

Kosár használata

Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba/vagy regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást.A Felhasználó kiválasztja a megvásárolni kívánt terméket, amelyre kattintva megtekintheti a termék részletes leírását. A termék mennyiségének kiválasztása után, a “Kosárba teszem” gomb megnyomásával kosárba helyezi a kiválasztott termékeket. A kosár tartalma bármikor megtekinthető a „kosár” ikonra kattintva. Itt a későbbiekben is változtathat a megvásárolni kívánt mennyiségen.

A Megrendelés összeállítása

További termékeket is elhelyezhet a Felhasználó a kosárban a „Vásárlás folytatása” gombra kattintva, majd a már ismertetett módot követve. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát.
A kosárban levő egyes tételeket

  • a termék képe mellett található „X” ikonra kattintva, vagy
  • a termék mennyiségének 0-ra állításával

lehet törölni.

Mennyiség véglegesítéséhez a „kosár frissítése” ikonra kattint Felhasználó. A kosár tartalmát és végösszegét automatikusan frissíti a rendszer.

A szállítási/fizetési módot és a szállítási címet/átvételi pontot/csomagautomatát kiválasztva az Összeg mezőben megjelenik a termék szállítással együtt fizetendő végső ára, amely már tartalmazza az ÁFA összegét.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, a „Tovább a pénztárhoz” feliratú gomb megnyomása után ellenőrizheti a kosár tartalmát.

Fizetési módok:

Személyes átvétel: Készpénzben a Szolgáltató átvételi pontján (8500, Pápa Tisza Kálmán utca 2/A) vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyen történő átvételkor: Az áru átvételekor történő fizetés választása esetén a Felhasználó az átvételi ponton vagy a Szolgáltató által megjelölt egyéb helyszínen fizeti meg a termék vételárát készpénzben. Készpénzes fizetésre csak magyar forintban (HUF) van lehetőség. A szolgáltató által biztosított átvételi ponton lehetőség van a termék vásárlás előtti kipróbálására/megtekintésére.

Fizetés utánvétellel: Amennyiben a megrendelt termék futárszolgálattal házhoz/pick pack pontra/postapontra/csomagautomatába kerül kiszállításra, lehetőség van arra, hogy a Felhasználó a megrendelés végösszegét a futárnak teljesítse készpénzben a megrendelt termék(ek) átvételekor. Az egyes utánvételi módoknál maximalizálva van az utánvét összege.

Átutalással: Felhasználó a megrendelt termék(ek) ellenértékét a visszaigazoló e-mailben található bankszámlára 3 napon belül köteles átutalni. Az összeg Szolgáltató bankszámláján történő jóváírását követően a Felhasználó jogosult a termék(ek) általa meghatározott módon történő átvételére.

A honlapon közölt információk nem minősülnek részünkről a szerződés megkötésére vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén A Felhasználó minősül ajánlattevőnek. A „Megrendelés elküldése” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi a Felhasználó, hogy ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – a Szolgáltató jelen ÁSZF szerinti visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után. A Felhasználó ajánlata 48 órás időtartamban ajánlati kötöttséget von maga után. Amennyiben az ajánlatot a jelen általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazoljuk vissza, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség alól.

Felhívjuk a tisztelt vásárlóink figyelmét, hogy mind e-mailben, mind telefonon, mind a weboldalon leadott megrendelések az Szolgáltató javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.

A megrendelések leadásakor a vásárló kijelenti, hogy megismerte és elfogadta a Szolgáltató Általános Szerződési Feltételeit (ÁSZF) és Adatvédelmi és Adatkezelési Tájékoztatóját.

A szállítási módok:

 

szallitasidijak240508
szallitasidijak240508

Az árak bruttó árak, Forintban értendők, 1db csomagra vonatkoznak. Több termék esetén kedvezményeket tudunk biztosítani.
Akciók, promóciók esetén a fentebb megadott szállítási költségektől eltérhet a Szolgáltató.

Utánvét esetén amennyiben a kiszállított termék vételárát a vásárló/vevő/fogyasztó a futárnak nem tudja megfizetni, vagy az áru a Vállalkozásnak fel nem róható okból nem adható át, a vásárló/vevő/fogyasztó köteles a Vállalkozásnak az áru rendelkezésre állításával és a kiszállításával kapcsolatos költségeit megfizetni.

Szállítási szolgáltatások főbb tulajdonságai:

  1. MPL futárszolgálat:
  • Utánvét legnagyobb összege 1000000 ft,
  • címzett elektronikus tájékoztatása e-mailben,
  • nyomon követhető,
  • szállítási idő nem időgarantált, általában 5 munkanapon belül történik,
  • személyazonosságot igazoló okmány egyes adatai rögzítésre kerülnek.

Házhozszállítás esetén:

  • első sikertelen kézbesítés után telefonos egyeztetés a címzettel,
  • a futárszolgálat két kézbesítési kísérlet után 5 munkanapig megőrzi a küldeményt a legközelebbi postán,
  • kézbesítés munkanapokon 8-17 óra között,
  • átvétel jogosultságát igazolni kell a postán.

Részletesen a

https://www.posta.hu/static/internet/download/PASZF_ASZF02_Termeklapok.pdf#page=63 (MPL üzleti csomag) alatt.

Postapontok kereshető listája: https://www.posta.hu/szolgaltatasok/szolgaltataskereso?selectedPostTypes=postapoint
(A „Posta” és a „PostaPont” melletti jelölőnégyzetet kell kijelölni a teljes lista eléréséhez, jobb felső sarokban át lehet váltani térképes nézetre.)

Ezen szállítási mód választása esetén a Felhasználó köteles elfogadni a futárszolgálat Általános Szerződési Feltételeit és Adatkezelési Tájékoztatóját, ezeket megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

Elérhetőségük:

 

      2. Foxpost

Csomagautomaták esetén:

  • az utánvét legnagyobb összege 150000 Ft,
  • szállítási idő nem időgarantált, általában 1-3 munkanap,
  • csomagautomaták ürítési ideje itt található,
  • csomagautomaták SMS-ben kapott nyitókóddal nyithatók,
  • Címzett elektronikus tájékoztatása e-mailben, SMS-ben,
  • utánvét fizetése csak bankkártyával,
  • csomagautomatából 3 napig vehető át a küldemény.

Házhozszállítás esetén:

  • szállítási idő nem időgarantált, általában 2-3 munkanap,
  • kiszállítás előtt SMS és e-mail a futár érkezési idejéről,
  • kiszállítás napja, címe módosítható,
  • címzett, a címhelyen tartózkodó családtagok, meghatalmazottak vehetik át a küldeményt,
  • a futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését, második sikertelen kézbesítés után visszaszállítják a feladónak,
  • sikertelen kézbesítés után nincs csomagmegőrzés,
  • sikertelen kézbesítés után e-mail-t kap a címzett,
  • utánvét fizetése készpénzzel vagy bankkártyával lehetséges,
  • az utánvét legnagyobb összege 150000 Ft.

Foxpost csomagautomaták térképes kereshető listájának elérhetősége:
https://foxpost.hu/csomagautomatak

Ezen szállítási mód választása esetén a Felhasználó köteles elfogadni a futárszolgálat Általános Szerződési Feltételeit és Adatkezelési Tájékoztatóját, ezeket megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

Elérhetőségük:

      3. Sprinter Futárszolgálat

Házhozszállítás esetén:

  • szállítási idő nem időgarantált, általában 1-3 munkanap,
  • utánvét esetén csak készpénzes fizetés lehetséges, bankkártyás fizetésre nincs mód,
  • kiszállítás munkaidőben,
  • online nyomon követhető,
  • kiszállítás előtt e-mail a futár érkezési idejéről,
  • utánvét legnagyobb összege 500000 ft,
  • a futár kétszer kísérli meg a csomag kézbesítését, második sikertelen kézbesítés után visszaszállítják a feladónak,
  • sikertelen kézbesítés után nincs csomagmegőrzés.

Pick Pack Pont esetén:

  • szállítási idő nem időgarantált, általában 1-4 munkanap,
  • csomagmegőrzési idő 5 munkanap,
  • csomagátvételi idő nyitvatartási időben,
  • személyazonosságot igazoló okmány egyes adatai rögzítésre kerülnek,
  • utánvét esetén fizetés készpénzben, egyes helyeken bankkártyával is lehetséges,
  • értesítés a csomag Pick Pack Pontba történő érkezéséről e-mailben,
  • utánvét legnagyobb összege 150000 ft.

Pick Pack Pontok listájának elérhetősége:

Térképes kereső:

Ezen szállítási mód választása esetén a Felhasználó köteles elfogadni a futárszolgálat Általános Szerződési Feltételeit és Adatkezelési Tájékoztatóját, ezeket megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.

Elérhetőségük:

      4. Átvételi pontok:

  1. cím: 8500 Pápa, Tisza Kálmán utca 2/A.
    • Személyes átvételi lehetőség,
    • előre egyeztetett időpontban e-mailben, telefonon,
    • csak kézpénzes fizetés, bankkártyás fizetésre nincs mód,
    • pápai átvételi pontunkon a termék fizetés előtt tesztelhető, kipróbálható.
    • a termékkel kapcsolatban felmerülő, előre nem várt hibák esetén utazási költségtérítést nem áll módunkban fizetni.
  2. cím: Budapest, Lurdy ház (Könyves Kálmán krt. 12-14.)
    • Személyes átvételi lehetőség,
    • előre egyeztetett időpontban e-mailben, telefonon,
    • csak kézpénzes fizetés, bankkártyás fizetésre nincs mód,
    • átvételi pontunkon a termék fizetés előtt tesztelhető, kipróbálható.
    • a termékkel kapcsolatban felmerülő, előre nem várt hibák esetén utazási költségtérítést nem áll módunkban fizetni,
    • 200.000 Ft-ot meghaladó rendelés esetén.

A termékek elérhetőségét a termékek képein megjelenített színes kör alakú zöld és piros ikonok, illetve “elfogyott” és “beszerezhető” feliratok jelzik.

A küldemény átvételére jogosult a Címzett, valamint az egyéb jogosult átvevő.
Egyéb jogosult átvevőnek minősül [Postarendelet 9.§ (1) bek.]:

  • a meghatalmazott [Postarendelet 16.§ (1) bek. és 19.§];
    • a helyettes átvevő [Postarendelet 16.§ (2) és (3) bek.];
      • 1. a Címzett 14. életévét betöltött, Ptk. szerinti hozzátartozója; illetve
      • 2. a címzésben megjelölt címhelyen lévő ingatlan bérbeadója vagy a Címzett szállásadója.
    • az alkalmi átvevő [Postarendelet 15.§ (4) bek. és 16.§ (4) bek.];
      • 1. a Címzett szervezeti képviselőnek nem minősülő munkavállalója; illetve
      • 2. a címzésben megjelölt címhely szerinti közvetlen szomszédot azzal, hogy sérült állapotban lévő postacsomag a közvetlen szomszédnak nem kézbesíthető (közvetlen szomszédnak történő kézbesítés megtörténtéről a Futár Címzettet értesítő elhelyezésével tájékoztatni köteles).
    • d. a közvetett kézbesítő [Postarendelet 20.§]. (a címzésben megjelölt címhelyen működő szervezet)

Az adatok megadását követően a Felhasználó a „Megrendelés elküldése” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével kapcsolatban, vagy e-mailben jelezheti felénk egyéb, rendeléssel kapcsolatos kívánságát.

A megrendelés véglegesítése előtt a Felhasználó köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit. A webáruházunkban történő vásárláskor a Felhasználó elfogadja a jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul a létrejövő szerződés részét képezi.

Adatbeviteli hibák javítása: Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba, ahol javítani tudja a bevitt adatokat.

Amennyiben a webshopban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Felhasználót az új adatokról. A Felhasználó ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy elállhat a szerződéstől.

A Felhasználónak a megrendelés során, a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására. A Felhasználó felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre.

A Felhasználó a megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató jogosult a hibás adatbevitelből, a pontatlanul megadott adatokból, esetlegesen valótlan adatok megadásából eredő minden kárát és költségét a Felhasználóra hárítani. A Szolgáltató a pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért való felelősségét kizárja.

A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron lévő termékek esetén:

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően automata visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak automata visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha az automata visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

Amennyiben az automata visszaigazoló e-mail értesítés az Felhasználó adataidat tévesen tartalmazza úgy köteles ennek tényét (a helyes adatok megadásával egyidejűleg) a Szolgáltató felé haladéktalanul közölni.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet. A szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató az előző pontban megnevezett automata visszaigazolást követően egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (szerződés létrejötte).

A megrendelések visszaigazolása és a szerződés létrejötte raktáron NEM lévő („Beszerezhető” felirattal ellátott) termékek esetén:

Felhasználó e-mail-ben a megrendelés elküldését követően automata visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Felhasználó megrendelésének elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül Felhasználóhoz nem érkezik meg, Felhasználó az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól mentesül. A megrendelés és annak automata visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Felhasználóhoz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó rossz e-mail címet adott meg regisztrációja során, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban taglalt visszaigazolás csupán automata visszaigazolás, az szerződést nem keletkeztet.

Szolgáltató levélben tájékoztatja a Felhasználót, hogy a berendelte a megvásárolni kívánt a termék(ek)et. Ezzel szerződés még nem jön létre a felek között.

Amint beérkezett a megvásárolni kívánt termék Szolgáltatóhoz, egy újabb e-mailben értesíti a Felhasználót a megrendelés részleteiről és várható teljesítéséről (a szerződés ekkor jön létre a felek között).

A megrendelések feldolgozása és teljesítés

A megrendelések feldolgozása nyitvatartási idejében történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.
Általános teljesítési határidő raktáron levő termékek esetében, a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül, raktáron nem levő termékek esetében 21 munkanapon belül. Ha Szolgáltató és Felhasználó a teljesítés időpontjában nem állapodtak meg, Szolgáltató Felhasználó felszólításában meghatározott időpontban vagy időn belül, felszólítás hiányában legkésőbb a megrendelésnek Szolgáltatóhoz való megérkezésétől számított harminc napon belül köteles a szerződés szerinti teljesítésre.

Az Szolgáltató késedelme esetén a Felhasználó jogosult póthatáridőt tűzni. Ha a Szolgáltató a póthatáridőn belül nem teljesít, a Felhasználó jogosult a szerződéstől elállni.

A Felhasználó póthatáridő tűzése nélkül jogosult a szerződéstől elállni, ha
a) a Szolgáltató a szerződés teljesítését megtagadta, vagy
b) a szerződést a felek megállapodása szerint vagy a szolgáltatás felismerhető rendeltetésénél fogva a meghatározott teljesítési időben – és nem máskor – kellett volna teljesíteni.

Ha Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, köteles erről Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, valamint Felhasználó által fizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni.

Szolgáltató fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben, amennyiben a megrendelt termék szállítása előre nem látható okból lehetetlenné válik (pl. szállítás közben elveszik vagy megsérül a termék). Részben történő teljesítés kizárólag Felhasználóval történő egyeztetést követően kerülhet sor!

Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
Ha a Szolgáltató vállalja a dolog Felhasználóhoz történő eljuttatását, a kárveszély akkor száll át a Felhasználóra, amikor a Felhasználó vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi a dolgot. A kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a Felhasználóra, ha a fuvarozót a Felhasználó bízta meg, feltéve, hogy a fuvarozót nem a Szolgáltató ajánlotta.

A termékek kiszállítását fuvarozó cégek végzi.

A Szolgáltató több szállító céggel dolgozik együtt ezért előfordulhat, hogy előre nem látható okok miatt a Felhasználó nem az általa választott futár cégtől kapja meg az árut, hanem egy másiktól. Természetesen ez a Felhasználónak nem jelent többlet költséget.

A Felhasználó köteles a kiszállítás (vagy személyes átvétel) időpontjában a csomag sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén köteles jegyzőkönyv felvételét kérni, a csomagot nem köteles átvenni. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt Szolgáltató nem fogad el! A csomagok kézbesítése munkanapokon történik.

Elállás joga

Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Fogyasztó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.

Ha a Szolgáltató a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi.

A Felhasználó a szerződés megkötésének napja, és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja elállási jogát.

A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie.

Nem illeti meg az elállási jog Fogyasztót:

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak,
  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti,
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ,
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel,
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából,
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta,
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

Szolgáltató a termék visszaérkezését/vagy az elállási nyilatkozat megérkeztét követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Fogyasztó részére, beleértve a szállítási díjat is.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
Fogyasztó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
Fogyasztó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi, vagy átadja a termék(eke)t.
Fogyasztónak írásban történő elállás esetén elegendő az elállási nyilatkozatot megküldenie 14 napon belül.
A fogyasztó kizárólag a termék visszajuttatásának közvetlen költségét viseli. A termék sérülésmentes visszajuttatásáért a Felhasználó vállal felelősséget.

A Szolgáltató nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.
A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.

Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.

A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Fogyasztó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvétes visszaküldést nem fogadunk el.
A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.
Amennyiben Fogyasztó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt elállási nyilatkozat segítségével) vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Fogyasztó Szolgáltató részére.

Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

A fogyasztó az elállási jogát 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. mellékletében található nyilatkozat minta felhasználásával, az általunk biztosított elállási minta felhasználásával (amely letölthető innen: pdf formátumban, docx formátumban) vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. melléklet található Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta:

 

Elállási-/Felmondásinyilatkozat-minta

 

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 

Címzett [ide a vállalkozás nevét, postai címét és elektronikus levelezési címét kell beillesztenie]:

 

Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:

 

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

 

Fogyasztó(k) neve:

 

Fogyasztó(k) címe:

 

A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén):

 

Kelt

 

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
Fogyasztó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Fogyasztó a köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha fogyasztó a teljesítés megkezdését követően gyakorolja a felmondási jogát.

Elállási jog gyakorlásának a menete:

Amennyiben a Fogyasztó élni kíván az elállási joggal, úgy köteles az elállási szándékát a Szolgáltató elérhetőségein jelezni.
Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14. nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, email esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. Lehetőség szerint a terméket kérjük gyári csomagolásában, minden kiegészítő tartozékával együtt visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, amennyiben a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket.
A Szolgáltató azonban nem köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a Szolgáltató által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik. A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tételnek vagy darab kézhezvételtől számított 14 napon belül élhet a vásárló az elállási joggal.

Kellékszavatosság, szavatosság

Kellékszavatosság

A kellékszavatosságról egyrészt a 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet és a 2013 évi V. törvény rendelkezik.

A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát

A fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha

  • a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a következő feltételeket:
    • A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét.
    • Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

és ezek alapján megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

  • ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
  • a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
  • a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.

A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.

A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható.

Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

  • a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
  • a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?

Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?

Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?

Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak, egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.
Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a Felhasználó a dolgot rendeltetésszerűen nem tudja használni.
Ha a terméket a Szolgáltató kicseréte vagy javítást végzett rajta, a termék kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik.

A Szolgáltató egy éves elévülési határidőt köt ki a webshopban feltüntetett használt termékeire.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított tizenkettő hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított tizenkettő hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, kellékszavatossági jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?

A fogyasztó követelheti a gyártótól vagy a termék forgalmazójától, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

A fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős.

A Szolgáltató használt termékeket értékesít, minden termékre kellékszavatosságot vállal, illetve egyes termékekre gyártói garancia is érvényes a kellékszavatosságtól függetlenül.
A gyártói garancia érvényességének határideje az egyes termékeknél eltérő, a pontos határidőről az egyes termékek bemutató oldalain lehet tájékozódni.

Szolgáltató nem tartozik továbbá szavatossággal, az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

Szolgáltató által forgalmazott monitor és LCD kijelzővel rendelkező termékek pixel hibájára vonatkozólag, a gyártó által előírt mindenkori (ide vonatkozó) ISO 13406-2 szabvány az iránymutató, amennyiben a gyártó máshogy nem rendelkezik.
Gyártói rendelkezések:
Lenovo termékek esetén a hibás kijelzőket a következő weboldalon feltüntetett táblázatos kritériumok alapján lehet megállapítani: https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht035306
1 vagy 2 pixelhibát nem tekint a gyártó hibás terméknek! )

Kijelző (LCD) cseréje képponthiba esetén:

Lenovo laptopok, tabletek esetén:
https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht035306

ThinkPadok esetén:
https://support.lenovo.com/us/en/solutions/migr-69856

All-In-One és monitorok esetén:
https://support.lenovo.com/us/en/solutions/migr-69226

Lenovo garanciális szóló tájékoztató:
https://download.lenovo.com/lenovo/lsw/lenovo_pc_devices_services_agreement_jun19_emea_hu.pdf

Lenovo korlátozott jótállás tájékoztató:
https://download.lenovo.com/ibmdl/pub/pc/pccbbs/thinkcentre_pdf/l505-0010-02_hu.pdf

Akkumulátorokra, kiegészítőkre, fogyó, kopó használati eszközökre a gyári garanciaidő kezdetétől számított 12 hónap garanciát vállal a gyártó (eltérhet a készülék gyártói garancia idejétől).

A garancia nem terjed ki az alábbiakra:

  • A használati-kezelési útmutatótól eltérő helytelen használat, tárolás, karbantartás,
  • Elemi csapás (pl.: villámcsapás, túlfeszültség, tűz, víz, korrózió, szennyeződés) okozta károsodás.
  • Baleset okozta károsodás (pl.: elejtés, hanyag használat),
  • Szakszerűtlen, nem a szerelési útmutató szerinti összeszerelés, kezelés kivéve, ha a hiba a szerelési útmutatónak megfelelő összeszerelés ellenére keletkezett.
  • “Házilag” végzett szakszerűtlen beavatkozás, javítás, bővítés, átalakítás miatt keletkező meghibásodások.
  • Hibásan telepített, nem jogtiszta szoftver vagy vírus okozta meghibásodás, továbbá bármilyen rendszer meghibásodása esetén olyan, a termékben keletkezett kár, amelynek részeként vagy amellyel a terméket együtt használják.
  • Módosított, megrongált, olvashatatlanná tett típusszám vagy gyártási szám esetén. A fenti okokból meghibásodott termékek jótállási határidőn belüli javítási költsége a vásárlót terhelik.
  • Az LCDpanel megrepedt a túlzott erő alkalmazásából vagy leeséséből
  • Karcos alkatrészek
  • A kozmetikai alkatrészek torzítása, deformációja vagy elszíneződése
  • Műanyag alkatrészek, reteszek, csapok vagy csatlakozók, amelyek megrongálódott vagy megszakadt a túlzott erõvel
  • A rendszerbe ömlött folyadék által okozott kár
  • A PC kártya helytelen behelyezése vagy egy nem kompatibilis kártya behelyezése okozta sérülések
  • Nem támogatott eszköz csatlakoztatásával fújt biztosíték
  • Elfelejtette a számítógép jelszavát (a számítógép használhatatlan)
  • A folyadéknak a billentyűzetre történő kifolyásának okozta tapadókorongok
  • A laptop termékekben lévő helytelen hálózati tápegység használata A következő tünetek a nem indokolt tevékenységek által okozott károkat jelezhetik:
  • A hiányzó alkatrészek lehetnek tévedés az illetéktelen szolgáltatás vagy módosítás

Példák esetekre melyeket a garancia nem fed le:
https://support.lenovo.com/us/en/solutions/ht104148#cbh

Kellékszavatossági, szavatossági igény bejelentésének módja

Személyes bejelentés

A vásárló bejelentheti személyesen jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónál (8500 Pápa Tisza Kálmán utca 2/A). Ekkor az Szolgáltató munkatársa a kifogásáról jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzíti:
– a vásárló nevét, címét, telefonszámát, e-mail címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a számla másolatát,
– a hiba bejelentésének időpontját, – a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
– a kifogás rendezésének módját.
Ha a kifogás rendezésének módja a vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben rögzíti.
A jegyzőkönyv másolatát a vásárló átadja.

Írásban történő bejelentés

A vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Szolgáltatónak (8500 Pápa, Tisza Kálmán utca 2/A.) küldött levélben, vagy elektronikus levélben (info@ithinks.hu).
Ekkor a levélnek tartalmaznia kell:
 – a vásárló nevét, címét, telefonszámát, e-mail címét,
– a termék megnevezését, vételárát,
– a vásárlás időpontját,
– a hiba bejelentésének időpontját,
– számla másolatát,
– a hiba leírását,
– a vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,

A szavatossági igény esetén történő eljárás
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása a rendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára nem térhet el.
A fogyasztó kötelessége a szerződés megkötésének bizonyítása (számlával, vagy akár csak nyugtával).

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik (Ptk. 6:166. §).

A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni.
Kérjük, hogy a terméket úgy csomagolja be, hogy a szállítás során ne sérülhessen! A nem megfelelő csomagolásból eredő károkért felelősséget nem tudunk vállalni.
A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.
Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.
A vállalkozás a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Vegyes Rendelkezések

A jelen Szabályzatban nem szabályozott kérdésekre, valamint jelen Szabályzat értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.

Szolgáltató kötelezettsége teljesítéséhez közreműködőt jogosult igénybe venni. Ennek jogellenes magatartásáért teljes felelősséggel tartozik, úgy, mintha a jogellenes magatartást saját maga követte volna el.
Ha a jelen Szabályzat bármely része jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a fennmaradó részek érvényben maradnak. A hatálytalan vagy hibás rész helyett a vonatkozó jogszabályok rendelkezései alkalmazandók.

Jogszabályba ütköző megrendelés

A Szolgáltató fenntartja magának annak jogát, hogy azt a megrendelést, amelyet a fogyasztó a 2013. évi V. törvény alapelveinek /különösen, de nem kizárólagosan a Ptk. 1:3 §., 1:4 §., 1:5 §. / a Szolgáltató által megalapozottan valószínűsített megsértésével kezdeményezett, a teljesítés előtt, mint jogszabályba ütközőt, a Szolgáltató jogosult törölni, ezzel a szerződést semmissé nyilvánítani.

Jogszabályba ütköző a megrendelés különösen, (de nem kizárólagosan) ha a fogyasztó a terméket a jóhiszeműség és tiszteség elvének megsértésével rendelte, a fogyasztó magatartása a joggal való visszaélés tilalmát sérti, a megrendelés a jelen általános szerződési feltételekbe, egyéb szerződésbe ütközik, vagy bármely okból kifolyólag jogszabálysértő, a fogyasztó megtéveszti, vagy megtéveszteni próbálja az Szolgáltatót.

A honlapon történő vásárlás feltételezi a fogyasztó részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a lehetséges hibákra. A Szolgáltató mindent megtesz az internetes hibák elkerülése és a weboldal zavartalan működése érdekében. Amennyiben a Felhasználó a Szolgáltató felróható magatartása miatt kárt szenved a weboldal használata során, úgy a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályi keretek között kártérítési felelősséggel tartozik.

Amennyiben Felhasználó korábban már úgy rendelt terméket, azt a kiszállítás során nem vette át (ide nem értve azt az esetet, amikor elállási jogával élt), vagy a termék nem kereste jelzéssel érkezett vissza a Szolgáltatóhoz, a Szolgáltató a megrendelés teljesítését a vételár és a szállítási költségek előre történő megfizetéséhez kötheti.

A Szolgáltató visszatarthatja a termék átadását, ameddig nem győződik meg arról, hogy a termék árának kifizetése sikeresen megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt a Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár és a szállítási díj összegét). Amennyiben a termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

Amennyiben Szolgáltató a Szabályzat alapján megillető jogát nem gyakorolja, a joggyakorlás elmulasztása nem tekinthető az adott jogról való lemondásnak. Bármilyen jogról történő lemondás csak az erre vonatkozó kifejezett írásbeli nyilatkozat esetén érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem ragaszkodik szigorúan a Szabályzat valamely lényegi feltételéhez, vagy kikötéséhez nem jelenti azt, hogy lemond arról, hogy a későbbiekben ragaszkodjon az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.

Külföldre történő értékesítés

A Szolgáltató nem különbözteti meg a Honlap használatával Magyarország területén és az azon kívül az Európai Unió területén belüli vásárókat. A jelen ÁSZF eltérő rendelkezése hiányában a Szolgáltató Magyarország területén biztosítja a megrendelt termékek kiszállítását/átvételét.

A Magyarországon kívüli vásárlásra is jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak azzal, hogy a vonatkozó rendelet előírásai alapján jelen pont értelmezésében vevőnek az a fogyasztó minősül, aki valamely tagállam állampolgára, vagy valamely tagállamban lakóhellyel rendelkezik, vagy az a vállalkozás, amely valamely tagállamban letelepedési hellyel rendelkezik, és az Európai Unión belül kizárólag végfelhasználás céljából vásárol árut vagy vesz igénybe szolgáltatást, vagy ilyen szándékkal jár el. Fogyasztónak az a természetes személy minősül, aki olyan célból jár el, amely kívül esik kereskedelmi, ipari, kézműipari vagy szakmai tevékenysége körén.

A kommunikáció és a vásárlás nyelve elsősorban a magyar nyelv, a Szolgáltató nem köteles a vásárló tagállama szerinti nyelven kommunikálni Vásárlóval.

A Szolgáltató nem köteles, hogy megfeleljen a Vásárló tagállama szerinti nemzeti jogban az érintett termékkel kapcsolatban meghatározott szerződésen kívüli követelményeknek, például címkézési vagy ágazatspecifikus követelményeknek, vagy hogy tájékoztassa a Vásárlót ezekről a követelményekről.

A Szolgáltató eltérő rendelkezése hiányában Magyarországi ÁFÁ-t alkalmazza minden termék esetében.

Vásárló a jelen ÁSZF szerint élhet jogérvényesítési lehetőségeivel.

Elektronikus fizetési megoldás alkalmazása esetén a fizetés a Szolgáltató által meghatározott pénznemben valósul meg,

a Szolgáltató visszatarthatja a termék átadását ameddig nem győződik meg arról, hogy a termék árának és a szállítási díjnak kifizetése sikeresen és maradéktalanul megtörtént az elektronikus fizetési megoldás használatával (ideértve azt az esetet is, amikor az átutalással fizetett termék esetén Vásárló a tagállama szerinti pénznemben utalja el a vételárat (szállítási díjat) és az átváltás, valamint a banki jutalékok, költségek miatt a Szolgáltató nem kapja meg teljes mértékben a vételár összegét). Amennyiben a termék ára nem került teljes mértékben kifizetésre, a Szolgáltató a vételár kiegészítésére hívhatja fel a Vásárlót.

A Szolgáltató a termék átadása érdekében a magyar vásárlókat megillető átadási lehetőségeket biztosítja a nem magyarországi vásárlóknak is.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint kérheti a termék szállítását Magyarország területére, vagy bármely más Európai Uniós tagállam területére, ezt kérheti a nem magyarországi vásárló is bármely az ÁSZF-ben megjelölt szállítási módon.

Amennyiben Vásárló az ÁSZF szerint választhatja a termék személyes átvételét a Szolgáltatónál, ezzel élhet a nem magyarországi vásárló is.

A Szolgáltató a szállítási díj megfizetését követően teljesíti a megrendelést, amennyiben Vásárló a szállítási díjat nem fizeti meg a Szolgáltató számára, vagy a saját szállítást nem oldja meg az előre egyezetetett időpontig, a Szolgáltató a szerződést felmondja és az előre megfizetett vételárat visszafizeti Vásárló számára.

Panaszkezelés rendje

A panaszügyintézés e-mailben, telefonon vagy levélben történik. Áruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben Felhasználónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen, vagy levél útján is közölheti.
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, s annak egy másolati példányát átadja a vásárlónak.

A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi választ a fogyasztónak megküldeni köteles.

Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni.
Az írásbeli panaszt a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja. A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig megőrzi a Szolgáltató, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatja.
Tájékoztatjuk, hogy a panaszának elutasítása esetén panaszával hatósági vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, az alábbi elérhetőségeken (általános alávetési nyilatkozatot a Szolgáltató nem tett): 

Békéltető testületek

Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi a békéltető testületi eljárást.
A Fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:


Baranya Vármegyei Békéltető Testület
Baranya, Somogy, Tolna
Régióközpont: Pécs
Megyeszékhelyek: Kaposvár, Szekszárd

Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.

Levelezési címe: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Baranya Vármegyei Békéltető Testület, 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.

Telefonszáma: (72) 507-154

Elnök: Dr. Gőbölös Réka

E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu
Honlap:
www.baranyabekeltetes.hu

 

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület
Borsod-Abaúj-Zemplén, Heves, Nógrád
Régióközpont: Miskolc
Megyeszékhelyek: Eger, Salgótarján
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Levelezési címe: 3501 Miskolc, Pf. 376.
Telefonszáma: (46) 501-091, (46) 501-871
Elnök: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Honlap: www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület
Budapest
Régióközpont: Budapest
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Levelezési címe: 1253 Budapest  Pf.  10.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Honlap: https://bekeltet.bkik.hu/

 

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület
Csongrád-Csanád, Bács-Kiskun, Békés
Régióközpont: Szeged
Megyeszékhelyek: Kecskemét, Békéscsaba
Megyei jogú városok: Hódmezővásárhely, Baja
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 549-392
Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@cskik.hu 
Honlap: www.bekeltetes-csongrad.hu

 

Fejér Vármegyei Békéltető Testület
Fejér, Komárom-Esztergom, Veszprém
Régióközpont: Székesfehérvár
Megyeszékhelyek: Tatabány, Veszprém
Megyei jogú városok: Dunaújváros, Esztergom
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Elnök: Dr. Csapó Csilla
E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
Honlap: www.bekeltetesfejer.hu

 

Győr-Moson-Sopron Váregyei Békéltető Testület
Győr-Moson-Sopron, Vas, Zala
Régióközpont: Győr
Megyeszékhelyek: Szombathely, Zalaegerszeg
Megyei jogú városok: Nagykanizsa, Sopron
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-217
Elnök: Dr. Bagoly Beáta
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Honlap: www.bekeltetesgyor.hu/hu

 

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület
Hajdú-Bihar, Jász-Nagykun-Szolnok, Szabolcs-Szatmár-Bereg
Régióközpont: Debrecen
Megyeszékhelyek: Nyíregyháza, Szolnok
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon: 06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax: 06-52-500-720
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
Honlap: www.hbmbekeltetes.hu

 

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Pest Vármegye
Régióközpont: Budapest
Megyei jogú város: Érd
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2.
Levelezési címe: Pest Vármegyei Békéltető Testület, 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. 4.em.2.
Telefonszáma: 06-1-792-7881
Elnök: dr. Koncz Pál
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

A magyarországi békéltető testületek listáját itt találja: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek

A 8 régióközpont mellett, a feltüntetett nem régióközpont vármegyeszékhelyeken, valamint a vármegyeszékhelynek nem minősülő megyei jogú városokban is van lehetőség békéltető testületi ügyintézésre.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele, hogy a Szolgáltató és a Felhasználó megkísérli a vitás ügy rendezését. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A fogyasztó belföldi lakóhelye és tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére feljogosított szerv székhelye állapítja meg. A fogyasztó azonban kérelmében pontosíthatja, hogy szeretné, ha ügyét a kijelölt illetékességű békéltető testülettől eltérő békéltető szerv tárgyalná. Ilyen esetben az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén bármely békéltető testület eljárhat.

Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ennek keretében köteles a válasziratát megküldeni a békéltető testület számára és a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani.

Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.

A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség.

További információk: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.

A Felhasználó jogosult lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulni.

A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben a kormányhivatal jár el.

A fővárosi és megyei kormányhivatalok elérhetőségei az alábbi oldalon találhatóak: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok

További információk: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag

Bírósági eljárás.

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény 114. §-ának (1) bekezdése alapján a kormányhivatal által meghozott közigazgatási döntés a közléssel véglegessé és végrehajthatóvá válik, – az önálló jogorvoslattal nem támadható végzések kivételével – azzal szemben közigazgatási per kezdeményezésére van lehetőség.

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy platformot, ahol lehetőség nyílik a fogyasztó és a szolgáltató kötötti jogviták rendezésére, elkerülve a bírósági eljárást.
A platform igénybe vétele egy egyszerű regisztrációt igényel az Európai Bizottság rendszerében. Ezt követően pedig bejelentkezés után nyújthatja be panaszát a fogyasztó az online honlapon keresztül, amelynek címe: http://ec.europa.eu/odr

Bővebben itt: https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/online_vitarendezes_2

Európai fogyasztói központok

Európai fogyasztói központokról bővebb információk:

https://www.magyarefk.hu/hu/

Adatvédelem

A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető és letölthető a következő oldalon: https://ithinksshop.hu/privacy-policy/

Szerzői jogok        

A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében az ithinksshop.hu weboldal és annak aloldalai szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, értékesítése, feldolgozása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része módosítható a Szolgáltató írásos hozzájárulása nélkül.
A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni csak a Szolgáltató írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.

Ez a dokumentum:

  • nem kerül iktatásra,
  • kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre,
  • nem minősül írásbeli szerződésnek,
  • magyar nyelven íródik,
  • magatartási kódexre nem utal.

Ha a weblappal, kezelésével, vásárlással, termékekkel, szállítással kapcsolatban felmerülnek kérdései, a megadott elérhetőségeken, és az weblapon található kapcsolat oldalon állunk rendelkezésükre.

Szolgáltató fenntartja magának minden jogot a webshoppal és tartalmával kapcsolatban.

A jelen dokumentumban nem szabályozott kérdésekre a magyar jog előírásai az irányadóak, és különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:

  • Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”),
  • az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény,
  • a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezései.
  • 1997 évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről,
  • 1998 évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről,
  • 373/2021. (VI. 30.) Korm. rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és a digitális szolgáltatások nyújtására irányulószerződések részletes szabályairól,
  • 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól,
  • 1997 évi LXXVI. törvény a szerzői jogról,
  • 1998 évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról,
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2018/302 RENDELETE (2018. február 28.) a belső piacon belül a vevő állampolgársága, lakóhelye vagy letelepedési helye alapján történő indokolatlan területi alapú tartalomkorlátozással és a megkülönböztetés egyéb formáival szembeni fellépésről, valamint a 2006/2004/EK és az (EU) 2017/2394 rendelet, továbbá a 2009/22/EK irányelv módosításáról,
  • AZ EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS (EU) 2016/679 RENDELETE (2016. április 27.) a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről (általános adatvédelmi rendelet)

A jelen Szabályzat 2024.09.19. napjától hatályos. A Szolgáltató jogosult a Szabályzatot egyoldalúan módosítani, amennyiben azt jogszabályváltozás, vagy a szolgáltatás lényeges változása indokolja. A módosításról a Szolgáltató a Felhasználókat a weboldalon keresztül tájékoztatja. A módosított Szabályzat a közzétételt követően létrejött szerződésekre alkalmazandó. Amennyiben a Felhasználó a módosítással nem ért egyet, jogosult a módosítás hatálybalépését követő 14 napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.

Pápa, 2024.09.19.